lauantai 10. syyskuuta 2016

Elämä kantaa - varhaisnuorten leiri 9.-11.9.2016

Hiphei hurraa!

Täällä ollaan Kellokosken juhlatalolla viettämässä hyvää leiriä. Lähdimme perjantaina illalla ja koko ilta meni kuin hujauksessa majoittautuessa, syödessä ja tutustuessa toinen toisiimme. Iltahartaus oli tunnelmallinen ja siinä puhuttiin Jumalan huolenpidosta.

Hyvin nukutun yön jälkeen saimme taas kokoontua yhteen ja aloittaa päivän aamupalan jälkeen hiljentyen hyvän paimenen sanoman äärellä. Teimme yhdessä lattiakuvan.

 
Hartauden jälkeen tutustuimme alueeseen ja leikimme leikkejä ulkona. Pelasimme peliä, jossa etsimme tietokilpailukysymyksiä ja pohdimme vastauksia, joita kerroimme isosille. Tiedätkös sinä, milloin peruna on tullut Suomeen? Meillä tiedettiin.
 
Reippaan ulkoilun jälkeen pääsimme syömään herkullista lounasta ja lounaan jälkeen leivoimme koko leirin voimin korvapuusteja ja niistä tuli hyviä! Herkuttelun jälkeen teimme toisen lattiakuvan, jossa rakensimme kaksi kaupunkia, Jerikon ja Jerusalemin ja pohdimme, kuka on lähimmäinen. Aiheena siis Laupias samarialainen.
 

On ihailtavaa, kuinka tarkkaavaisia ja kiinnostuneita lapset ovat Raamatun kertomuksista! Heillä on paljon hienoja ajatuksia ja he pohtivat sitä, miten Jeesus haluaisi meidän toimivan toisiamme kohtaan tässä ajassa. Lattiakuvan jälkeen pelattiin vähän Pokemon Gota, lautapelejä ja tehtiin ystävännauhoja. Koko leiri touhusi oman mieltymystensä mukaan yhdessä.
 
Jälleen pääsimme syömään ja söimme masut täyteen herkullista riisiä ja kanaa. Energiatankkauksen jälkeen leiri muuttui jännäksi ja lähdimme metsästämään aarteita eri vihjeiden perusteella! Aarteet löytyivät ja onnelliset hymyt levisivät kasvoille. Tästä oli hyvä suunnata saunaan ja suihkuun, jonka jälkeen pääsi jälleen, kuinka ollakaan, syömään.
 
Iltapalan jälkeen oli iltahiljentymisen aika. Lapset muodostivat kynttilöistä usko - toivo - rakkaus. Kristus on aina keskellämme ja pitää meistä huolta, joka päivä.
 
Usko
Toivo
Rakkaus
Hiljaisuus laskeutui Kellokoskella, kunnes aamulla jälleen pääsemme aamiaispöydän ääreen, hiljentymään, siivoamaan, ulkoilemaan ja iltapäivällä kotiin lepäämään ennen alkavaa koulupäivää.


Mikä ihmeen blogi?

Tervehdys blogin lukijat!

Oulunkylän seurakunnan varhaisnuorisotyö kirjoittaa tänne aina mahdollisuuksien mukaan tekstiä varhaisnuorten leireistä ja muista tapahtumista. Joskus leirin aikana ja joskus vähän sen jälkeen. Lisäksi varhaisnuorisotyö päivittää Oulunkylän seurakunnan facebook-sivuille ja instagramiin välillä julkaisuja.

Tietoa seurakunnan varhaisnuorisotyöstä saat työntekijöiltä, varhaisnuorisotyön kausiesitteestä, varhaisnuorisotyön sähköpostilistalta ja nettisivuilta ja löydät ne osoitteesta http://www.helsinginseurakunnat.fi/seurakunnat/oulunkyla.html

Tervetuloa seuraamaan blogia! :)