lauantai 4. marraskuuta 2017

Pyhät ja pahat -leiri 3.-5.11.2017, Korpirauhassa

Eilen saavuimme Korpirauhan leirikeskukseen. Matkalla meillä oli tiivis tunnelma bussissa. Matkaan lähti kaiken kaikkiaan 58 aikuista ja lasta Pakilan ja Oulunkylän seurakuntien alueelta.

Leirikeskuksessa meitä odotti aina niin iloinen Kassu-isäntä. Emäntä oli loihtinut tarjolle maittavan vahvennetun iltapalan pitsan kera. Näin saimme lisää energiaa pesän rakentamiseen sekä tutustumiseen.

Matkaan meitä on lähtenyt monta uutta ja jo ennestään tuttuja kavereita. Näin on hyvä touhuta viikonlopun ajan.



Illan päätteeksi hiljennyimme iltahartauteen ennen nukkumaan menoa.


Näin meni ensimmäinen päivä ja se oli hyvä.

Lauantaiaamun hartaudessa hiljennyimme ja keskustelimme yhdessä siitä mistä olemme tänään kiitollisia.

Meidän kiitollisuuden aiheita tänään ovat seuravanlaisia:
Olemme kiitollisia hyvästä elämästä
lämpimistä huoneista
hyvästä maukkaasta ruuasta
ollaan kiitollisia ystävistä ja uusista tuttavuuksista
kiitollisia ollaan myös leiristä ja sen isosista
olemme hyvin kiitollisia ehjistä laulukirjoista
saamme olla hyvin kiitollisia siitä että saamme käydä koulua
saamme olla kiitollisia siitä että voimme valittaa ja saamme puhua mistä vain ja milloin vaan.

Ulos päästyämme kiersimme leirialueen Kassu-isännän johdolla. Näin saimme tietää missä voimme leirin aikana kuljeskella ja mihin meillä on pääsy kielletty. Kierroksen aikana Kassu kertoili meille hauskoja muistoja kesällä pidettävistä telttaleireistä. Ensi kesänäkin täällä Korpirauhassa pidetään kesäkuun aikana kaksi leiriä meidän ikäisimmelle.






Ulkoilun ehdoton suosikki oli bofferimiekkailu. Miekkailu oli kivaa ja uutta.





















Päiväkahvin jälkeen syvennyimme monelle tuttuun Tuhlaajapoika-kertomukseen. Luimme ja eläydyimme Jeesuksen vertaukseen isän, tuhlaajapojan, vanhemman veljen ja jopa eläinten näkökulmasta. Monesti kuultu kertomus avautui uudella tavalla. Työskentelyn lopuksi rakensimme saliin kertomuksen tapahtumapaikat ja valitsimme paikkamme siinä. Osalle isoveljen, toiselle palvelijan ja kolmannelle sivustakatsojan osa tuntui sillä hetkellä tutuimmalta. On hienoa oppia uutta.












Illan kruunaa tietysti sanominen. Saunan lauteilla lauletaan, kerrotaan vitsejä ja arvoituksia. Ja mikä tärkeintä rentoudutaan touhurikkaan päivän jälkeen. Ennen nukkumaan meno rauhoitumme tietysti iltahartaudessa.


Korpirauha hiljenee... kunnes aamulla heräämme pirteinä viettämään yhteistä pyhäpäivää.
Hyvää yötä Jeesus myötä.




Heräsimme lämpimään sunnuntaiaamuun puoli yhdeksän aikaan. Aamupalan jälkeen pistimme hihat heilumaan ja valmistimme yhteisen messun.

Leirin väki jaettiin ryhmiin, jossa valmisteltiin jumikseen: musiikkia, saarna, rukoukset, alttaritaidetta, synnintunnustus ja suntioryhmä järjesteli tilan meille sopivaksi. Ja kyllähän oli hyvä Jumistuokio. Pastorin saarna keskeytettiin kohteliaaseen sävyyn toteamalla voidaanko jo mennä eteenpäin. Näin rohkeasti toivoisin toimittavan myös joissakin sunnuntaiaamun messuissa keskellä kaupunkia.

Iltapäivästä ennen kotimatkan alkua ehdimme vielä boffaamaan ja leikkimaan pihalla yhdessä. Seuraava alakouluikäisten leiri järjestetään 13.-15.4. Kellokosken leirikeskuksessa. Tervetuloa mukaan!