lauantai 14. huhtikuuta 2018

Isän töissä -koululaisten leiri Kellokoskella 13.-15.4.2018


Leirille lähdettiin perjantaina hyvillä tunnelmilla. Joukko iloisia kouluikäisiä saapui Oulunkylän kirkolle hyvissä ajoin ja matkaan päästiin aikataulun mukaisesti.

Perille päästyämme joukkoamme odotti perjantain kunniaksi oikein iso pala kinkkupizzaa. NAM.






Perjantai-illan hämärtyessä kokoonnuttiin yhdessä juhlasalin puolelle tarkastelemaan, ketä kaikkia Kellokoskelle oli mukaan oikein tullut. Iltaohjelmassa leikittiin, laulettiin sekä tutustuttiin toinen toisiimme. Illan päätteeksi vielä hiljennyimme miettimään miten voimme jokainen olla "Isän töissä."

Lauantaiaamuun herättiin virkeänä ja auringon paisteen saattelemana. Runsas aamupala takasi riittävän virran päivän touhuihin. Aamuun mahtui hiljentyminen, alueen rajoihin tutustuminen kävellen sekä ulkoilua monessa muodossa.
 Ulkoilun päätteeksi saimme lounaaksi makkarakeittoa.

Lounaan jälkeen saimme nauttia lisää auringon paisteesta ulkoillen, kädentaitoja harjoitettiin askarrellen persoonallisia avainnauhoja, rakenneltiin omia kuvakollaaseja Isän töihin liittyen sekä osallistuimme kansainväliseen lautapelipäivään pelaten mm. Cluedoa. Raamattutyöskentelyssä tutustuttiin Hyvän paimenen kertomukseen lampaan näkökulmasta.










Iltapäivällä pelasimme vielä salapoliisipeli Cluedoa livenä ratkaisten Kellokosken Mysteeriä.







Päivällisellä makaaronilaatikko maistui ja tästä energiaa saaneena päästiin ulos juoksemaan mm. lipunryöstön merkeissä.










Saunat olivat ahkerassa käytössä ja saunan päätteeksi hiljennyimme vielä Hyvän paimenen
kertomuksen äärelle lattiakuvana.






Sunnuntai aamuna heräiltiin hiukan väsyneinä uuteen päivään.
Aamupalan jälkeen lähettiinkin jo reippaina ulos pelailemaan lipunryöstöä ja muita ulkopelejä.

Ulko temmellyksen jälkeen suunniteltiin kaikki yhdessä aamujumista pienissä ryhmissä. Jumalanpalvelus sisälsi  paljon kaunista laulantaa sekä oma käsin tehtyjen Isän Töissä kollaasien esittelyt, joista saimme selville, että joukossamme on tulevia villieläinten hoitajia sekä lääkäreitä ja monia muita tulevaisuuden osaajia.


Ennen kotiin lähtöä vielä puunattiin talo yhteisvoimin (vain 30 minuutissa) super siistiksi ja lähdettiin taas ulos auringon paisteeseen pelailemaan polttopalloa.
Punat poskissa syötiin herkkurahkat sekä sanottiin heipat mahtavalle Kellokoskelle!