lauantai 26. elokuuta 2017

Ihme -leiri 25.-27.8.2017


 Tervehdys!


Jälleen on aika kirjoittaa leiriblogi. Tällä kertaa teksti tulee Ihme-leiriltä. Nimi Ihme tulee monelle tutusta psalmin kohdasta: ”Minä olen ihme, suuri ihme ja kiitän sinua siitä.” Ps.139 Ihme-leirillä olemme koittaneet pureutua siihen, mitä se tarkoittaa, että olen ihme. Olemme käsitelleet aihetta mm. hartauksissa ja askarteluissa. Me olemme jokainen ainutlaatuisia ja Jumalan silmissä ihmeitä.

Perjantaina saavuimme illansuussa, veimme tavarat ja suuntasimme vatsat kurnien suoraan pitsalle ruokalarakennukseen. Jaoimme huoneet ja petasimme sängyt. Majoittautumisen jälkeen oli vuorossa iltaohjelmaa, jossa opettelimme toistemme nimiä ja leikimme. Ilta päättyi hartauteen, jossa askartelimme kansion, johon kokosimme pikkuhiljaa erilaisia juttuja teemaan liittyen.


Lauantaina aamulla käytimme ajan ulkoiluun. Pelasimme ulkona Afrikan tähteä ja kävelimme alueen ympäri. Ennen lounasta aloimme vielä opettelemaan ystävännauhojen tekemistä. Lounaan jälkeen otimme jokaisesta valokuvan, joka kertoo jotain siitä, mikä on kuvan henkilölle tärkeää tai missä hän on hyvä. Lisäksi ulkoilimme, mutta harmiksemme alkoi satamaan ja päätimme mennä jatkamaan yhteisiä leikkejä sisälle. Sisällä myös paistoimme tikkupullat takassa. Muutama mahtui takan ääreen kerralla paistamaan ja leikeistä käytiin vuorotellen paistamassa pulla ja syömässä se ja sitten liityttiin takaisin leikkeihin. Ennen päivällistä pidettiin vielä lepohetki. Kuuntelimme musiikkia ja pari satua. Sai nukahtaa, jos siltä tuntui.
 
 
 

Ruoan jälkeen lapset itse suunnittelevat iltaohjelman ja suunnittelun jälkeen se leikittiin. Iltaohjelmassa leikittiin mm. tyynyrallia, esitettiin hienoja näytelmiä, joissa näkyi myös munamies ja aurinko. Ennen saunoja kansioon kerättiin valokuvat ja ystävännauhat. Saunoista sai käydä uimassa ohjaajan valvovien silmien alla ja moni kävikin pulahtamassa kylmässä vedessä, vaikka moni väittikin sitä sopivaksi siellä hetken oltuaan. Saunojen jälkeen söimme iltapalaa ja vietimme hartautta, jossa teimme kädet, johon kirjoitimme itsestämme positiivisia asioita.
 
 
 
Sunnuntaina on luvassa yhteinen jumis, jota valmistelemme yhdessä, ulkoilua, pakkausta, siivousta ja kotiin lähtö. Leirillä on mahtavan mukava porukka, kivasti uusia leiriläisiä ja hyvä yhteishenki. Tästä on hyvä jatkaa kohti seuraavaa leiriä, joka koittaa 3.-5.11. ja toteutetaan yhdessä Pakilan seurakunnan kanssa. Esitteessä lukee, että leiri järjestetään Lohirannassa, mutta se järjestetään Korpirauhassa. Viimeinen ilmoittautumispäivä leirille on 22.10. Tervetuloa mukaan sinnekin! J