lauantai 4. marraskuuta 2017

Pyhät ja pahat -leiri 3.-5.11.2017, Korpirauhassa

Eilen saavuimme Korpirauhan leirikeskukseen. Matkalla meillä oli tiivis tunnelma bussissa. Matkaan lähti kaiken kaikkiaan 58 aikuista ja lasta Pakilan ja Oulunkylän seurakuntien alueelta.

Leirikeskuksessa meitä odotti aina niin iloinen Kassu-isäntä. Emäntä oli loihtinut tarjolle maittavan vahvennetun iltapalan pitsan kera. Näin saimme lisää energiaa pesän rakentamiseen sekä tutustumiseen.

Matkaan meitä on lähtenyt monta uutta ja jo ennestään tuttuja kavereita. Näin on hyvä touhuta viikonlopun ajan.



Illan päätteeksi hiljennyimme iltahartauteen ennen nukkumaan menoa.


Näin meni ensimmäinen päivä ja se oli hyvä.

Lauantaiaamun hartaudessa hiljennyimme ja keskustelimme yhdessä siitä mistä olemme tänään kiitollisia.

Meidän kiitollisuuden aiheita tänään ovat seuravanlaisia:
Olemme kiitollisia hyvästä elämästä
lämpimistä huoneista
hyvästä maukkaasta ruuasta
ollaan kiitollisia ystävistä ja uusista tuttavuuksista
kiitollisia ollaan myös leiristä ja sen isosista
olemme hyvin kiitollisia ehjistä laulukirjoista
saamme olla hyvin kiitollisia siitä että saamme käydä koulua
saamme olla kiitollisia siitä että voimme valittaa ja saamme puhua mistä vain ja milloin vaan.

Ulos päästyämme kiersimme leirialueen Kassu-isännän johdolla. Näin saimme tietää missä voimme leirin aikana kuljeskella ja mihin meillä on pääsy kielletty. Kierroksen aikana Kassu kertoili meille hauskoja muistoja kesällä pidettävistä telttaleireistä. Ensi kesänäkin täällä Korpirauhassa pidetään kesäkuun aikana kaksi leiriä meidän ikäisimmelle.






Ulkoilun ehdoton suosikki oli bofferimiekkailu. Miekkailu oli kivaa ja uutta.





















Päiväkahvin jälkeen syvennyimme monelle tuttuun Tuhlaajapoika-kertomukseen. Luimme ja eläydyimme Jeesuksen vertaukseen isän, tuhlaajapojan, vanhemman veljen ja jopa eläinten näkökulmasta. Monesti kuultu kertomus avautui uudella tavalla. Työskentelyn lopuksi rakensimme saliin kertomuksen tapahtumapaikat ja valitsimme paikkamme siinä. Osalle isoveljen, toiselle palvelijan ja kolmannelle sivustakatsojan osa tuntui sillä hetkellä tutuimmalta. On hienoa oppia uutta.












Illan kruunaa tietysti sanominen. Saunan lauteilla lauletaan, kerrotaan vitsejä ja arvoituksia. Ja mikä tärkeintä rentoudutaan touhurikkaan päivän jälkeen. Ennen nukkumaan meno rauhoitumme tietysti iltahartaudessa.


Korpirauha hiljenee... kunnes aamulla heräämme pirteinä viettämään yhteistä pyhäpäivää.
Hyvää yötä Jeesus myötä.




Heräsimme lämpimään sunnuntaiaamuun puoli yhdeksän aikaan. Aamupalan jälkeen pistimme hihat heilumaan ja valmistimme yhteisen messun.

Leirin väki jaettiin ryhmiin, jossa valmisteltiin jumikseen: musiikkia, saarna, rukoukset, alttaritaidetta, synnintunnustus ja suntioryhmä järjesteli tilan meille sopivaksi. Ja kyllähän oli hyvä Jumistuokio. Pastorin saarna keskeytettiin kohteliaaseen sävyyn toteamalla voidaanko jo mennä eteenpäin. Näin rohkeasti toivoisin toimittavan myös joissakin sunnuntaiaamun messuissa keskellä kaupunkia.

Iltapäivästä ennen kotimatkan alkua ehdimme vielä boffaamaan ja leikkimaan pihalla yhdessä. Seuraava alakouluikäisten leiri järjestetään 13.-15.4. Kellokosken leirikeskuksessa. Tervetuloa mukaan!
 




lauantai 26. elokuuta 2017

Ihme -leiri 25.-27.8.2017


 Tervehdys!


Jälleen on aika kirjoittaa leiriblogi. Tällä kertaa teksti tulee Ihme-leiriltä. Nimi Ihme tulee monelle tutusta psalmin kohdasta: ”Minä olen ihme, suuri ihme ja kiitän sinua siitä.” Ps.139 Ihme-leirillä olemme koittaneet pureutua siihen, mitä se tarkoittaa, että olen ihme. Olemme käsitelleet aihetta mm. hartauksissa ja askarteluissa. Me olemme jokainen ainutlaatuisia ja Jumalan silmissä ihmeitä.

Perjantaina saavuimme illansuussa, veimme tavarat ja suuntasimme vatsat kurnien suoraan pitsalle ruokalarakennukseen. Jaoimme huoneet ja petasimme sängyt. Majoittautumisen jälkeen oli vuorossa iltaohjelmaa, jossa opettelimme toistemme nimiä ja leikimme. Ilta päättyi hartauteen, jossa askartelimme kansion, johon kokosimme pikkuhiljaa erilaisia juttuja teemaan liittyen.


Lauantaina aamulla käytimme ajan ulkoiluun. Pelasimme ulkona Afrikan tähteä ja kävelimme alueen ympäri. Ennen lounasta aloimme vielä opettelemaan ystävännauhojen tekemistä. Lounaan jälkeen otimme jokaisesta valokuvan, joka kertoo jotain siitä, mikä on kuvan henkilölle tärkeää tai missä hän on hyvä. Lisäksi ulkoilimme, mutta harmiksemme alkoi satamaan ja päätimme mennä jatkamaan yhteisiä leikkejä sisälle. Sisällä myös paistoimme tikkupullat takassa. Muutama mahtui takan ääreen kerralla paistamaan ja leikeistä käytiin vuorotellen paistamassa pulla ja syömässä se ja sitten liityttiin takaisin leikkeihin. Ennen päivällistä pidettiin vielä lepohetki. Kuuntelimme musiikkia ja pari satua. Sai nukahtaa, jos siltä tuntui.
 
 
 

Ruoan jälkeen lapset itse suunnittelevat iltaohjelman ja suunnittelun jälkeen se leikittiin. Iltaohjelmassa leikittiin mm. tyynyrallia, esitettiin hienoja näytelmiä, joissa näkyi myös munamies ja aurinko. Ennen saunoja kansioon kerättiin valokuvat ja ystävännauhat. Saunoista sai käydä uimassa ohjaajan valvovien silmien alla ja moni kävikin pulahtamassa kylmässä vedessä, vaikka moni väittikin sitä sopivaksi siellä hetken oltuaan. Saunojen jälkeen söimme iltapalaa ja vietimme hartautta, jossa teimme kädet, johon kirjoitimme itsestämme positiivisia asioita.
 
 
 
Sunnuntaina on luvassa yhteinen jumis, jota valmistelemme yhdessä, ulkoilua, pakkausta, siivousta ja kotiin lähtö. Leirillä on mahtavan mukava porukka, kivasti uusia leiriläisiä ja hyvä yhteishenki. Tästä on hyvä jatkaa kohti seuraavaa leiriä, joka koittaa 3.-5.11. ja toteutetaan yhdessä Pakilan seurakunnan kanssa. Esitteessä lukee, että leiri järjestetään Lohirannassa, mutta se järjestetään Korpirauhassa. Viimeinen ilmoittautumispäivä leirille on 22.10. Tervetuloa mukaan sinnekin! J

lauantai 18. maaliskuuta 2017

Raamatun supersankarit -leiri 17.-19.3.2017, Korpirauha





Raamatun supersankarit -leiri Korpirauhassa on päässyt hyvin vauhtiin!

Aamupäivä sujui ulkoilun ja yhteisten leikkien merkeissä.















Lounaan jälkeen alkaa monen odottama karkkipäivä.












Iltapäivällä pääsemme myös askartelemaan supersankarin asusteet, viitan ja naamion.




















Kyläilemme myös Raamatun sankareiden luona, jotka antavat jänniä tehtäviä.


Sujuuko linkoaminen Daavidin malliin, ja onko jonkun hiukset yhtä pitkät kuin Simsonilla?
Se Selviää...